jueves, 7 de junio de 2012

CARLOS G.MEIXIDE—O HOME INÉDITO—A ROTONDA




            Moi bo libro, sobre todo moi divertido, que fai que te rías a gargalladas en moitas partes del, é so por iso xa hai que recomendalo a todo o mundo. Porque o autor sácache a risa, tamén a sonrisa, pero moitas veces faite rir de verdade e hoxe en día iso é moi complicado en tódolos ámbitos da vida, e o autor faino dunha maneira moi natural.

            A novela narra a historia de Lucas, poeta e aficionado do SuperDepor (“O que tiña que facer o “Piruletas” é deixarse de caballadas e apostar polo fútbol ofensivo, que é un caguetas, cona. Ten que poñer a xogar os bos. Eu se fora el; puña a Turu; Pauleta e Makay xuntos…”), que vive en Nova York traballando de comentarista futbolístico nunha cadena latinoamericana, é que vai recordando as historias que lle acontecían en Santiago cos seus amigos.

           A Lucas, polas situacións que lle acontecen, poderíamos calificalo de perdedor. Eu creo que sobre todo polo feito de ser galego, nunca o consideramos como derrotado, simplemente as cousas a veces tenden a torcerse, pero él se un camiño de súpeto se corta, colle e tira por outro e o que veña pois se afrontará como cada un ben poida, pero nunca da a impresión de sentirse perdedor ou derrotado.

             Para mín este Lucas é un prototipo do home galego, evidentemente “kracks” hai en tódalas partes ós cales ningunha situación o supera. Pero eu creo que o autor constrúe una personaxe que para todos os Galegos, en moitos aspectos un se sente identificado. A sua humildade, o seu sentido do humor, o seu bo corazón, a súa valentía a hora de afrontar os feitos, e esa pizca de Galegos que estemos no lugar que estemos nadie nola pode quitar, moita xente ese deixe galego, esa parte galega da alma quérenlle dar connotacións  despectivas tipo (un pouco montuno), eu creo que esa galeguidade eu identifícoa con inxenuidade, e eu creo que ser inxenuo na vida, aínda que te de vez en cando te leves algúns chascos,  é un rasgo de carácter do que debemos sentirnos orgullosos. 

SUZANNE COLLINS---LOS JUEGOS DEL HAMBRE---CIRCULO DE LECTORES.




            Empezaré diciendo que un libro con millones de ejemplares vendidos debe conllevar buena parte de crítica positiva hacia la escritora, los editores, gente de marketing, etc, etc.

            De todas formas, yo lo encasillaría en la sección de literatura juvenil, que no es nada malo, pues es un tipo de lectura muy entretenido, que generalmente gusta a todo el mundo, con una trama que engancha y consigue evadirte las horas que te lo pases leyendo.

            También hay que decir que dentro de la literatura juvenil hay obras maestras y obras menores, LA HISTORIA INTERMINABLE es una obra maestra y es un libro que trasciende y es recomendable para todas las edades.

            Los Juegos del Hambre es un libro entretenido, con el que pasas un buen rato, pero tampoco aporta nada nuevo, no es una historia excepcional, ni en el sentido de la novedad de la historia, ni en la forma en la que está escrita.

            De todos modos es una lectura recomendable, que te hace sentir cierta  curiosidad por leer la continuación, pero creo que lo disfrutarán mucho más lectores entre una franja de edad entre 12 y 23 años.

HECTOR ABAD FACIOLINCE—EL OLVIDO QUE SEREMOS—SEIX BARRAL BIBLIOTECA BREVE.




La novela narra la vida o el recuerdo que un hijo tiene de un padre al que adoraba. Un padre luchador que en la Colombia paramilitar lucha por sus ideas y sus convicciones por encima de cualquier cosa.

            La novela refleja desde el primer párrafo la admiración y el cariño que el hijo siente por su padre, pero además de eso cuenta la vida de un inconformista, de un hombre que cree que su país debe cambiar y sabiendo que le puede costar la vida, lucha sin cesar para que ese cambio llegue a producirse.

            Los últimos capítulos, que  son estremecedores, y el final, en el que se producen una serie de atentados, están tan bien narrados que hacen que te traslades al lugar de los hechos y te lleguen al alma la serie de acontecimientos que el autor tan bien relata, pues lo hace con mucha precisión y maestría, pero sobre todo te das cuenta que ante todo el escritor es por encima de todo hijo.