martes, 21 de febrero de 2012

Periferia. Iolanda Zúñiga. Edicións Xerais de Galicia




Iolanda Zúñiga en "Periferia" mostra unha prosa densa que require unha lectura moi concentrada. Inclúe numerosas frases en portugués o que acrecenta a súa dificultade porque o lector debe interpretar dous códigos lingüísticos. Non hai puntos e a parte, nen diálogos, e con  frecuencia predomina un estilo informativo e documental. Desde este punto de vista parece máis unha crónica que unha novela.. Sucédense situacións diversas a unha velocidade pasmosa que descoloca, en algunas ocasións, ó lector. A veces son sucesións de datos estatísticos (páx. 46-47), enumeracións de cousas, ou de aspectos das cousas, sobre un telón de fondo que é outra sucesión de desgrazas: droga, prostitución, probeza. Ó final o narrador parece que padece “horror vacui”. Calquera elemento descriptivo é particularmente apto para introducir digresións e incisos no discurso(páx. 169) (recurso que utiliza moi frecuentemente e moitas veces con afán enciclopedista (-feromonas, pax. 170). O resultado de todo isto é que o lector percibe a sensación de ritmo provocado polo “estilo enumerativo”, si se pode chamar así, pero tamén porque o narrador fai unha escrita aparentemente compulsiva e suxeita ao  azar  porque a realidade descrita é tan poderosa que, mires donde mires, calquera detalle, aínda non sendo imprescindible, axuda a describir a situación social que a autora parece querer denunciar.
Parece que queda patente certo compromiso político do autor ou narrador, polo menos  certo punto de vista de denuncia das situacións inxustas que provoca o capitalismo. Como exemplo a digresión da morte do piloto A. Senna, permítelle situar o contraste  morte do piloto que paraliza ó país que se olvida das mortes e desgrazas cotías. 
A narración colle forza cado se personaliza nun protagonista (capítulo III)
Parece un libro escrito nun estado indignado e obsesivo, como se a viaxe a Brasil provocase unha grande ruptura coa percepción da realidade cómoda que vivimos os europeos. É desde este punto de vista, unha viaxe iniciática

No hay comentarios:

Publicar un comentario